Men jag är fortfarande lite sur på att hon pajade mitt tak

Nu sitter jag i köket och är jätte mätt. (Jag använde mellanslag så att ni skulle fatta hur jag sitter här och pöser) Låt mig berätta vad som hände förut idag.

Jag satt här i köket då som vanligt och lyssnade på musik när jag tänkte "Jag är hungrig, kanske skulle ta och laga lite mat." En bra tanke. En väldigt bra tanke. Men så tänkte jag en till tanke. "Jag orkar inte laga mat." Och så bara satt jag där i en halvtimma och lyssnade på ännu mer musik.

Men plösligt, när jag som minst anade det brakade Emmy Ingvarsson ner genom mitt tak och stod där som en uppenbarelse på mitt köksbord med den vita besten frustandes bredvid. Under pistolhot(eller ja det var en banan) tvingade hon mig att laga pasta och skinksås. "Nu lagar du det här!" Fnös hon med whiskeyröst och prackade på mig ett gulnat gammalt papper med recept på. Det stod många recept på det pappret, bland annat "somrig ostsås" och det verkade ju aningens mer lockande att laga, men hon stod fast vid att jag skulle laga skinksås. Jag vågade knappt se henne i de rödglödgande ögonen när hon kommenderade vad jag skulle göra.

Så för mig fanns det inget annat val än att börja skramla med kastruller och skvätta med diverse ingredienser. När jag hade börjat koka upp vattnet till makaronerna tänkte jag fråga henne om Karibiska eremiter, men då hade hon gått upp i rök så jag kunde inte hitta henne någonstans. Jag fick stå där i min ensamhet alldeles själv och laga färdigt maten. Ester hade dock glömts kvar, men det gjorde inget för hon gav mig en privat dansuppvisning medan jag stod vid spisen.

Jag tror hon sa det var någon blandning av balett, vals, breakdance och salsa. Men jag tyckte mest det liknade agility faktiskt. Hundar nuföritden.. Ja alltså man vet ju aldrig riktigt var man har dem.

men iallafall så la jag i lite diverse.. skinka och så salt.. med jord. Har hört att det ska va bra med jord i saltet. Så efter mycket möda och slit var maten äntligen klar. Då hade Ester också försvunnit. Jag som trodde hundar tyckte om mat. Jaja, iallafall hade jag fixat ihop pasta, skinksås och så massa broccoli. Jag tycker egentligen inte om broccoli, faktum är att jag avskyr det, men eftersom det stod i receptet att man skulle ha det var jag ju tvungen.

Så här är berättelsen om hur jag fick mat idag, allt tack vare denna snälla hulligan.



Ja så här såg då maten ut, inte helt perfekt men vad väntar du dig av en förstagångslagare egentligen? Det gick att äta!

Men något så stressigt och svårt vet jag inte om jag vågar utsätta mig för igen.. det ger mig gråa hår!! (skulle iofs matcha min outfit idag, hi hi.)


Kommentarer
Postat av: Anders

Det ser jättegott ut och låter jättegott. Du får hjälpa mig att laga mat nån dag. Känner på mig att det blir alla tiders. Broccoli förresten... Det är ju hur gott som helst!! :D

2010-02-09 @ 15:13:40
URL: http://tankaromallting.blogspot.com
Postat av: Emmy

Nämen, Anna! Du gjorde det! :D Grattis. :) Salt brukar rädda såsen om den blir knasig. Tog du i citron?

2010-02-09 @ 16:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0