du får som du vill

Idag tog jag med mig en batteritom kamera till skolan. Inte så smart, särskilt som att jag hade mycket att fota. Tillexempel som när Rory drog ett långt avklippt hippie-byxben med fransar över huvudet och såg ut som en alternativ kuklux-klan medlem. Eller som när jag såg en giraff springa ut ur buskarna precis som jag gick förbi.

Men man kan inte alltid få som man vill. Fast jag brukar få som jag vill. Tillexempel ville jag att pappa skulle plocka ett äpple till mig när jag satte mig i bilen och vi skulle åka hem. "Kan du plocka ett äpple åt mig från DET *peka* trädet pappa."

Och så gjorde han det. Körde en omväg till det trädet för att jag ville ha ett äpple. Så jag får nästan alltid som jag vill.

-Jag vill gå och lägga mig nu
-Det får du!!

kolla blomma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0