När man sover hela dagen.

Jag hade en massivt händelserik dröm. Det blir väl lätt så när man sover från 12 till 16, kan man tänka.

Minns litegrann så där dimmigt som man gör från drömmar.

Jag var typ i en stad, en jättestor. med massa torn och murar och gränder och trappuppgångar i husen. I gränderna stod försäljare. På lite gammal halm stod en get som var tjudrad i ett rep. Det fanns barn i vimlet, mest stora barn som sprang runt och jagade varandra.

Jag var någon från slummen, en udda kvinna som alla retade och följde efter. Och då menar jag BOKSTAVLIGT följde efter mig! De var som mutanter

Sen bodde jag tillsammans med två mörkhyade barn. Vi hade blårandiga täcken och av någon anledning skulle jag byta min tältsäng till dom och få en riktig säng, man hade ju tyckt det vart rimligt tvärtom, men? Något av barnen blödde näsblod. Så kom deras pappa och då hade rummet flyttat sig så att vi var på en ö eller typ rondell med vatten omkring, mitt i stan. Han var arg på mig eller något som jag inte minns, så jag flydde iväg.

sen var det ett gäng med killar på små mountainbikes(såna mina bröder hade när dom va små, höhö) som stod och hängde bredvid en pool av marmor som det också var massa ungdomar i. Alla hade jättemycket godis. En kille sa något drygt till mig, eller alla gjorde det, men han så något extra drygt och då stoppade hans kompis en näve godis i hans mun så han sjönk.

Sen sprang jag jättelångt genom hela stan men så var jag tvungen att springa tillbaka för jag hade glömt något. Hela tiden kände jag mig förföljd eftersom alla var ute efter mig. Sen när jag var på väg tillbaka kom en massa dansmänniskor i en typ parad och gick i takt. Sen gick dom baklänges och sen dansade dom en koreografi. Nu orkar jag inte skriva mer om min dröm men den var helt sjuk.


Allt det här är ju alldeles vansinnigt när jag minns det, mäh.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0