hulliganistiskt omedveten

Mitt medvetande är en märklig varelse. Jag gick precis in i badrummet lade några böcker på tvättkorgen, gick sedan ut och hämtade en vante medan jag fortsatte gå neråt.

Det var iallafall vad jag trodde.

Väl i trappan kände jag att det smakade tandkräm i min mun och att tänderna var rena. Jag hade även alltså borstat tänderna därinne, medan mitt medvetande hellt och hållet stängde av!


Och så var det ju också såklart. När jag tänkte tillbaka, riktigt ansträngde mig för att komma ihåg mindes jag att jag hade ställt tillbaka tandborsten efter jag borstat tänderna. Inget annat. Inte att jag hade borstat dem. Det är verkligen ganska läskigt.

Och det här är inte första gången något sådant händer. Ofta vaknar jag ur denna dvala och finner jag mig själv tappad och ovetande om vad jag själv har gjort, vad omgivningen runtomkring mig har sysslat med och inte minst vart saker har tagit vägen. Det enda jag kan minnas är vad som hände innan, och efter.

Hur kan medvetandet bara försvinna sådär, helt och hållet tills det är tillbaka?

Kommentarer
Postat av: Hanna Andersson

understimulerad?

2011-01-11 @ 14:15:14
Postat av: Mary

Jag kan inte förklara det, men jag tycker att det är SJUUUKT ägigt! Tänk att ha en kropp som gör saker utan att man vet om det! Värsta sci-fi.

2011-01-15 @ 10:48:00
URL: http://mary.blogotype.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0