Agent xx Gertrud

Ännu en dag under solen. Jag hade inte tänkt göra några större åtgärder för att rädda världen idag, jag väntar tills imorgon. Idag ska jag observera och planera inför morgondagens aktion. Se till att moderskeppet är i säkerhet. Tidigt imorgon slår vi till.

Kusten är klar, men ett tjockt lager is ligger längs med hamnen. Det får vi ta bort i eftermiddag. Nu är jag på väg in till agentbasen för att försöka manipulera några civila som kan hjälpa mig. Min täckmantel är att jag är en elev som går musiklinjen och ska gå en vanlig skoldag i basen.



Men i själva verket är jag en agent som ska fånga in ett utstuderat antal musikstudenter. Detta är exceptionellt, eftersom musikstudenterna är de minst misstänksamma av alla studenter. Detta beror på att ljudvågorna från musiken de spelar och surrar i huvudet på dem redan har manipulerat dem lite, så de är nu extra mottagliga för min kraft.

Men nu har jag viktigare saker för mig än att skriva här, jag måste inventera nödproviant.


may Torsten be with you,

xx Gertrud







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0