4 funderingar i en telefonkö

Goddag. Idag har jag ringt en massa, och suttit i telefonkö. Då får man helt plötsligt en hel drös av tid. Jag tänkte dela med mig av lite tankar som kom upp.

telefonsvararen på sahlgrenska säger att du är välkommen blablabla men tyvärr är telefonkön full, du får återkomma nästa helgfria vardag blablabla. MEN DÅ hör jag att rösten som säger detta är ju en som var med i björnes magasin för länge sen, hon som pratar i början av den här låten.



Så ni som undrar vad hon nu jobbar med, så kan jag förtälja att hon är rösten i sahlgrenskas telefonsvarare.

Det var nummer ett. Nummer två var när jag ringde till sjukvårdsupplysningen där man fick knappa in personnummer och sedan vänta på sin tur. Jag fick veta mitt könummer och lite då och då kom en röst upp som sa lite diverse trevliga grejer som,

"du behåller din plats i kön" eller "visste du, att på 1177.se finns frågor och svar till vanliga sjukdomar och symptom blablabla."

Då tänkte jag, att det måste vara många som hoppar ur kön för att de inte orkar höra på tjatet. Det är bra, för då går jag fortare framåt, i kön. På fem minuter var jag framme, trots att jag från början var nummer 13.

nummer tre: när spelades "tjatet" man får höra i kön, in? Min gissning är någon gång i början på 90-talet.

nummer fyra var att samtalet spelades in. Förmodligen p.g.a risken att jag är en brottsling som försöker hypnotisera offret genom telefon. Sen tänkte jag, när jag väntade på att sköterskan jag fick prata med skulle hitta något nummer och koppla vidare mig till nån på sahlgrenska, spelas jag in nu också?

Det hade inte vart nådigt den som skulle lyssna på det sen. En massa samtal om kaffe och "nej jag behöver ingen kaka", "kan du hålla luren medan jag går och ser på tv?", "en sockerbit till", "kan jag få en kaka?", "ja, men jag ångrade mig" eller "du får nog ställa in kakorna nu, annars äter jag upp alla"


sanne mig.


Kommentarer
Postat av: Martin

Haha! Roligt :)

2011-08-08 @ 15:44:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0