Prestanda eller präst-anda?

Idag är första advent, många går till kyrkan. Man skulle kunna tro att jag gör det eftersom jag är kristen. Men jag går inte i kyrkan. Det finns några anledningar.

  1. jag orkar inte sitta still så länge
  2. på söndagar har man allt plugg överhängande över sig som man inte har gjort i veckan.
okej, det här kanske är dåliga ursäkter för att inte gå i kyrkan. Men jag tycker det är viktigare att ha Jesus med sig varje dag än att gå i kyrkan en gång i veckan. Visst att gudstjänster är bra, men det går faktskt på tv och radio också. Då behöver man inte sitta still.

När jag blir stor kanske jag går till en riktig kyrka om jag känner för det. Nej, då ska jag va med i en egen församling och bestämma hur Gudtjänsterna ska vara så dom passar rastlösa själar som mig!


Men idag, ska jag plugga framför min dator. (och kanske lyssna på radion dårå) Så det blir prestanda.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Det finns redan såna kyrkor! I min kyrka, Burås, är det livat värre om söndagarna. Där får man stå och dansa och vifta flaggor om man vill. Välkommen! :)



Fast jag gillar faktiskt sitta-still-kyrkor nästan bäst. Eller jag gillar båda. Bara det finns frihet.



Och vad gäller Guden - man träffar ju honom alla dagar om man är kristen. Då bor han ju i hjärtat! Men i kyrkan får man höra predikan och äta nattvarden och det skulle jag inte vilja vara utan! :)

2010-11-28 @ 17:52:16
Postat av: Mary

Det var jag. Men mitt namn försvann..

2010-11-28 @ 17:53:02
URL: http://mary.tillflykt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0