La grammaire difficile

wow, nu börjar alla snacka franska med mig här, bokstavligen. Det är ju trevligt och så men ni kanske vill lära mig franska först?

då kanske jag tex inte skulle svara så här på din fråga johanna:

oui, es ua bonjour me mansion.

En liten förklaring. Anledningen till att jag kunde franska förut var att blev hypnotiserad av Julia i skolan. "du känner dig tröötttt.. du känner att du vill sova en stund och när du vaknar upp är du en fransman." Då gjorde jag det och gick och skrev ett kort franskt inlägg (FAST hon gjorde lite fel i sin hypnos, så jag fick inte med mig hela grammatiken) men sedan insåg hon sitt misstag och knäppte ur mig ur hypnosen så jag blev vanlig igen. Jag hann dock sluka en baguett innan, därav den stirriga bilden.

Nu ska jag gå och plugga franska. Har redan lärt mig jättemycket:

girafe=giraff






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0