Skottskumpa

Om det är något man ska dricka på sommaren är det skottskumpa. AH, jag älskar skottskumpa. Jag har inte smakat riktig, men eftersom denna dryck jag kallar skottskumpa är väldigt god, och skottskumpa som beskrivs i boken SVJ (av Roal Dahl) är fruktansvärt god så kallar jag det för skottskumpa.


Iallafall. Att göra egen skottskumpa är mycket enkelt. Man tar en flaska Loka eller vadsom helst, bara det är kolsyrat och citronsmak,sedan lägger man den i en varm bil en dag eller så. Efter det är det klar att drickas och UTSÖKT.


Mmmm!


Kommentarer
Postat av: Jojjoma

Jag diggar sannerligen Roald Dahl! Jag läste Matilda rätt ofta när jag va liten.

2010-07-09 @ 08:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0