Vad ska det här betyda?

Jag vaknar. Ser mig omkring i huset. För bara några timmar sedan var här fullt av liv. Var är alla? Jag letar överallt. I badrummen. I sovrummen. I varje rum och alla små utrymmen i hela huset, och tillochmed i vår bortglömda dusch som står i tvättstugan. De är borta. Jag hör inte ett enda ljud som tecken på en levande själ.

Det börjar kännas lite kusligt när jag upptäcker att ljusen står kvar på bordet. Är de här ändå? Är jag med i någon slags kurragömma? Nä.. nej så kan det inte vara. Jag går in och sätter på datorn. Ramlar nästan av stolen i ren chock (fast tyvärr sitter jag inte på någon stol) när jag ser att någon har bytt bakgrundsbild. Vad ska det här betyda?! Det blir bara kusligare och kusligare.



Det är som om bakgrundsbilden iakttar mig. Hur kunde de välja just den bilden?! Det är ett mysterium. Ett mysterium är vad det är.

Nu springer massa hästar i hagen också. Jag säger då det. Det måste sanne mig ha hänt något medan jag sov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0