KREATIVITETSPROBLEM.

Alltså. Jag är så sugen på att skriva en musikal. Jag har liksom låtar i hjärnan som skulle passa till det. Men jag har en känsla av att det skulle skita sig på vägen. Jag är ju så bra på att påbörja projekt men inte avsluta dem. Då tänker ni kanske: "avslöja låtarna ändå!" men det går ju inte om dom ska vara med i en musikal sen.

De kan ju inte FÖRST bli kända och SEN vara med i en musikal. Så går det väl aldrig till?! Nej, låtar är kända FÖR att de har varit med i musikaler. Så det så.

Jag är så otålig, jag vill ju visa mina låtar, NUUU! Och det är som en fors, kommer nya idéer till låtar hela tiden.. Bara idag har jag skrivit på två, tre om jag tänker efter.

Så jag måste bestämma.. Musikal eller inte. Gahh...aa. Visst, nu kanske ni tycker att det är ett dåligt problem som inte är något problem och så kanske ni säger "Du ska vara glad, jag kan då inte ens skriva EN låt!" Men då undrar jag. Ska man inte ta vara på det man får? Om jag får massa idéer är det väl dumt att kasta bort dem! Jag får ju så mycket idéer så det är nästan orättvist! Det går ju inte att fånga alla ju!! Om man däremot inte har några idéer så kan man ju inte ta vara på dem. Mycket lättare! Då behöver man inte känna någon press att ta vara på dem!

Ojdå. Är inte riktigt säker på vart jag ville komma... men vad tror ni?


Kommentarer
Postat av: Hanna

det kan dom visst det! mamma mia tex, där var låtarna kända före musikalen ;)

2010-01-20 @ 11:40:45
Postat av: Martan

Börja skriv en musikal! Men ge dig själv rimliga mål och låt dig själv acceptera tanken på att du kanske kommer vilja ge upp efter halva. Om den inte blir klar så är det iaf bra träning inför den dagen du faktiskt skriver färdigt en musikal :)

2010-01-20 @ 12:16:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0