Hottentottarnas ansiktskräm

Hallå hallå. Natten var ännu trevligare än jag trodde den skulle vara. Meja gjorde massa roliga ljud medan hon sov. Så vad jag fått höra i natt är ungefär:


knarrande dörr
diskmaskin
taxichaufför
bebisskrik
visslande tåg
kulspruta
studsande boll
host host



Jag kan bara säga att bebisar är underskattade. Meja är en smart hulligan. Fast nu åker hon hem.


När jag stod i duschen förut knackade Linda på dörren och sa att jag skulle komma ut. De har då ingen respekt på det här stället. Men jag kom ut såklart, som den kvinna jag är, och kördes med upp till klinfys där det stundades ultraljud. Det var väl sisådär fyrtiotredje gången men människan som undersökte mig har jag aldrig träffat förut.

Så jag var såklart tvungen att låta henne genomgå mitt traditionella medlystest för att se om hon kvalificerade sig som biomedicinsk analytiker. Testet gick ut på att hon skulle släcka hela korridoren och sedan lysa med en ficklampa i varje rum utan att någon såg henne. Det var väldigt nära en gång att en skäggig man överrumplade henne, men hon var både listig och stark så det var ingen fara.

När detta var klart och jag hade försäkrat mig om att hon var okej, så började kladdet. Väldigt mycket kladd. Och hon undersökte mig. En gång tyckte jag det blev alldeles för mycket kladd så dp tog jag lite och kletade på hennes arm.

"Du såg ut att behöva lite kladd!" sa jag när jag mötte hennes förvånade blick.

Det luktar väldight gott i mitt rum för Hanna var här igår och gjorde lite lämningar efter sig. Tre apelsiner. Mm. Det luktar gott gott. Kanske ska jag fira det med att se på stinsen brinner.

Höres möres!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Det är ett utmärkt sätt att fira något på!

2010-01-05 @ 14:21:01
Postat av: Nathalie

allt bra med dig idag?:)

2010-01-05 @ 16:07:33
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0