Har vi ett ilandsproblem? Ja det har vi!



Jag har tänkt på en sak. När man ligger i soffan tillexempel och tittar på tv så är det jättesvårt att komma på ett sätt att ligga/sitta på som är bekvämt. Och när man väl har hittat ett sätt som är någorlunda skönt blir det reklam eller något så man måste sträcka sig efter fjärrkontrollen för att byta kanal.

Och om man då har otur rubbas hela bekvämligheten. Så man måste på nytt försöka sätta sig på ett skönt sätt. Det är jättejobbigt.

Jag råkar ut för det hela tiden. Alltid lika tarvligt! Man liksom tänker att "ååh vad skönt det är, det här har jag gjort bra" Sen kanske en minut senare känner man att man måste gå och snyta sig. Då har man inget större val än att lämna sin position. Särskilt om man är ensam, för då kan man inte be någon annan göra det åt en.

Hur man än vrider och vänder på det måste man gå upp. Då kanske man tänker "Men jag kan säkert få det lika skönt igen, kan ju inte vara så svårt" men då kan jag säga att det är det visst det!

När man kommer tillbaka är det jätteobekvämt. Särskilt om hela resten av ens familj har intresserat sig för samma tv-program. Ibland är det förödande för bekvämligheten att bara flytta armen en millimeter.

Fast det är bara på vissa ställen kom jag på. På andra ställen är det skönt hur man än gör.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Håller med totalt! Har också lagt märke till detta, jätteirriterande! Och varje gång tänker man att man kan ligga lika bekvämt när man kommer tillbaka, men icke!

2010-01-15 @ 22:56:38
URL: http://esterochjag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tycker särskilt det är så när man ska sova. Man ligger jättebekvämt och känner att man kan somna vilken minut som helst men så blir man JÄTTEtörstig och måste sträcka sig efter ett glas vatten och så poff, kan man inte längre somna. Tarvligt är ordet!

2010-01-16 @ 12:27:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0