En busschaufför, en busschaufför, ge den ett skratt och glatt humör!

Det går i en hisnande fart. Snart är vi framme i den stora staden Uddevalla. Jag är lite nervös, det är ju inte varje dag man är i en sån stor stad! Men jag tror att det ska gå bra ändå.

Dagen har varit bra hittills, imorse var jag i väldigt god tid faktiskt. Det är fint med sovgorgon. Vad händer annars hemma hos oss då? Jo Findus har börjat odla skägg och gardinerna hänger snett. Ungefär det.

Jag vill idag uppmana ALLA att vara snälla och trevliga mot våra busschaufförer! Det är jätteviktigt! Vi har faktiskt ett ansvar att ta där. Tänk er själva hur det skulle vara att sitta och köra buss hela dagarna och inte se något annat än sura ungdomar och gråstenar som muttrar och är otrevliga. Hur kul skulle det vara, va? Va? VAVAVAVAVAVA?

Istället tycker jag att man ska säga något trevligt, eller roligt kanske. Ett skämt så chauffören skrattar hela dagen, det hade väl vart nåt? Då blir han/hon trevlig mot alla som går på bussen. Och glada busschaufförer vill alla ha. De som inte vill det är en mupp. En mupp ja. Inte fler.




Kommentarer
Postat av: Anna

Absolut kan inte annat än instämma!!! :-) Med lite mer hövlighet bland befolkningen så hade jorden varit en trevligare plats att vistas på.

2010-01-13 @ 16:54:46
URL: http://anna-nazima.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0