Larger than life

Denna dagen, ett liv. Väcktes ganska oglamouröst av min sköterska efter tio-slaget med orden "Godmorgon, nu får du inte sova mer." Ungefär. Jag gav henne då min bittraste tonårsblick i ett försök att säga väck inte björnen som sover, men hon förstod inte sitt bästa så hon började kräva att jag skulle beställa frukost.

Kvinnan märkte dock ganska snart att det var en dålig idé när jag började growla och få blodtörstig blick. Då sprang hon hals över huvud för att hämta te och mackor att försvara sig. När hon hade kastat allt det där på mig trodde hon att jag var besegrad, men icke. Det behövdes även tre omeletter och en gröttallrik för att jag gurglande skulle förvandlas till den oskyldiga lilla flicka jag är innerst inne och försagt börja beställa frukost.

Precis när jag hade satt mig på första parkett i matsalen (alla andra hade redan ätit) och tagit några tuggor i mackan kom det en mycket mystisk människa med en ytterst suspekt röd korg med allehanda igenkännbara grejer i. Från klinfys. Jag anade snabbt oråd och innan hon hade lagt märke till mig gled jag graciöst in på toaletten och stängde dörren.

Jag lade mitt öra mot dörren och lyssnade uppmärksamt på varje steg hon tog, men plötslig hörde jag min mobiltelefon ringa i rummet bredvid. "Åh nej", tänkte jag men höll huvudet kallt. Jag stod där inne ända tills jag var försäkrad om att hon var borta.

Så med fjärrkontrollen som täckmantel gick jag försiktigt ut och kollade så att kusten verkligen var klar. Det var den. Så började jag på nytt ta några tugggor på min macka. Mina tankar drogs obemärkt till hur trevlight det vore att ha party på sjukhuset.

Jag väcktes snart brutalt av min ringsignal. Det ringde. Igen. Så jag sprang in och svarade. Det var min ömma syster som ville veta hur många hjul en limosin har. Jag förtäljde(hur böja?) detta till henne så hon blev nöjd och sedan kunde jag fortsätta med frukosten.

Då, plötsligt! blev jag överfallen av en biomedicinskt analytiker som ville ha några droppar av mitt kungligt dyra blod. Jag fäktades desperat för att bli av med henne, men hon var starkare, och snart hade hon mig i sitt våld.

Fortsättning följer..(kommenterar ni får ni höra resten)


Kommentarer
Postat av: paranteserna

-spänningen är oliiidlig! Vi väntar spänt på fortsättningen.... och din första bok.. vad kommer den att heta tror du?

2010-01-06 @ 21:12:27
URL: http://°
Postat av: fiffi

du är ju galen. och störd. och fantastisk. och galen. och bäst. och galen.



och alldeles, alldeles underbar!!!

2010-01-07 @ 00:36:12
Postat av: Linda

förtäljigade tycker jag låter som en otroligt bra böjning faktiskt^^.

Tråkigt att du åkte till sjukhuset igen. Jag har en super bra idé.... vad skulle du säga om att bli frisk på heltid? (a) Nej kram på dig tjejen! Hoppas verkligen att du mår bättre snart:)

2010-01-07 @ 11:58:57
URL: http://zapho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0