Läs bara

Jag är verkligen inte bra på design. BLoggdesign. Idag. Jag blir bara trött.

"Å vilken nyyhet, Anna, trött? Kan hon verkligen bliii det?" (ironiskt tonfall)

Jag tillåter mig själv att sitta här och lyssna på HAIR
och drömma mig tillbaka till perioden då man fick dansa med håret och måla på folk. Känna värsta gemenskapen. Sjunga från tårna i starka stämmor. Lära sig coola danser. Fixa håret i coola stilar. Ljuvlyssna på allt roligt som treorna sa.

Sen kan man ju för all del också minnas timmar av väntan, hur man fick alla låtar och stämmor på hjärnan, alla utskällningar, den smutsiga och trånga logen, hur obehaglig scenröken kändes och hur ont jag hade i bröstet. Sena kvällar på östraboteatern, trötta människor med kort stubin, klassskillnader mellan huvudrollerna och körmedlemmarna, bråk om microvågsugnen och hur stressigt det var att byta om ibland. Hur otroligt trött man var, alla läxor vi hade i skolan osv. Men jag föredrar nog det andra.





Sådär, då vart det avklarat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0