Davids gangsterkatt

Goddag. Jag har ännu inte riktigt försonats med min design. Det är något som stör mig men jag kan inte sätta fingret på vad det är.

Vår kära men otroligt busiga katt som numera har tratt rymde sin kos och var borta hela dagen. Fast utan tratt. Det var inte så bra. Mamma var inte sig själv på hela dagen. Hon klandrade sig själv för att ha släppt ut kissen utan tratt när den så vädjande ville ut med sina stora blå ögon. Ja, det var inte bara ögonen som ville ut såklart, utan hela katten.. Hon har ju inte varit ute på ett tag utan tratt eller koppel så hon ville väl känna sig fri kan man tänka.

Mamma befarade dock att det värsta hade hänt. Att hon sprungit till skogs, att hon hade frusit ihjäl sin skadade tass, att en räv hade ätit upp henne, att hon hade fastnat någonstans eller att en grävling hade fört med henne i en mystisk dans.

Så var dock inte fallet. Efter ett tag (ja en hel dag) kommer hon trippandes som om inget hade hänt.

Helskinnad och nöjd.


Nu får hon inte gå ut förrän tassen är helt bra. Jag lovar att mamma håller några ögon på katten nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0