A case for miss pinky finger

Ja förut var jag då och skulle köpa choklad. Jag gick oskyldigt på vägen när jag plötsligt fick syn på en ondskefull snöskottare. Jag såg alltså på hans skyffel att han var ondskefull. Men jag tänkte "Jag har säkert bara massa förutfattade meningar om att han ska vara ondskefull, han är nog inte det" och gick trallande vidare, tills jag kom till den här mannen som skottade snö. I samma sekund som han såg mig började det ryka ur hans näsborrar och hans ögon bytte färg till blodtöstigt röda.

Jag uppfattade situationen och tog blixtsnabbt upp mina halstabletter att försvara mig med. Jag kastade dem på honom, en efter en för att distrahera, medan jag panikslaget försökte springa förbi honom. Men halstabletterna bet inte på honom. Han blev bara ännu argare och tog upp sin hotfulla skyffel med vilken han började skotta med. Han skottade så snön yrde och snart var jag omringad av snö. Efter tio sekunder var jag fast i en snödriva stor som en grekisk idrottshall.

 

Jag fick halvt panik men så kände jag att mitt lillfinger var ovanför snön. Den enda delen av min kropp som inte var fast. "Vilken slump! Det är ju där jag har alla mina superkrafter." tänkte jag och började fundera ut en listig plan. Eftersom ansiktet var täckt i snö andades jag med lillfingret. Det gick faktiskt väldigt bra.


När mitt lillfinger kände sig redo började det blåsa med sin inbyggda hårtork. Det tog ett tag, men snart hade hela högen smält bort till vatten och jag kom ut oskadd fast väldigt blöt förstås. Mannen som hade skottat in mig var inte kvar. Han var nog för rädd för att jag skulle komma ut så han sprang iväg. Eller ja, så snabbt man nu kan springa med en stor skyffel..


Kommentarer
Postat av: Martan

Haha!

2010-02-03 @ 23:58:17
Postat av: Kerstin (emmys syrra)

haha! du e ju jätterolig... vad FÅR du allt ifrån??

2010-02-04 @ 12:40:00
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt

Hej

Allt bra?

2010-02-04 @ 12:49:18
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0