Ständigt denna mjölk

Sådär då var kvällen avklarad och nu är det natt. Jag och Kristina GICK till röra kyrka för de andra hade bilen och vi ville inte följa med när de skulle åka. Jag kan säga att det var KALLT. Ja det gör jag då rakt.

Ett annat faktum är att emil har skägg. Daaaaani med. Ett tredje faktum är att jag har fått låna skolans muskotproffsiga systemdigitalkamera. HELA LOVET. :)




Typiskt när jag skulle stänga på spotify kom David och börjar vinka klinka på pianot. JAHAPP. Men jag har ju musik i huvudet så jag klarar mig. Min nödproviant. PROViant. Varför heter det proviant? För att man ska PROVA om det går att klara sig med det?? Det låter ganska farligt tycker jag. Tänk om man skulle prova att ha proviant som livbåt eller ett jättebrant stup. Jag tror inte att proviant skulle funka att ha som ett stup.. det är för mjukt liksom. Något annat som är mjukt är barn. Jag träffade massor av barn i fredags.



Här är jag och barn på ett kort. Ett kort är nästan som en film och det har jag precis lagt upp på youtube och den är väääldigt bra.




man hålligt kan på och blivigt snurrigt

Ps. man kanske har med sig proviant på PROV! Typ Nationella provet. Där har dom proviant. PROVIANT ska jag ha med mig nästa gång jag har prov!!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Bara för att jag är språknörd och har världens bästa lexikon (!!) kan jag ju informera att 'proviant' kommer från latin där pro- betyder typ förebyggande och -viant, som härstammar från vivere, betyder att leva. Alltså typ förebyggande av liv, vilket ju proviant kan sägas vara.



/slut på nördighet

2010-02-21 @ 23:49:31
Postat av: Emmy

Är inte den andra skäggbilden en Daniel?

2010-02-22 @ 17:47:00
Postat av: solflingan

Du läser inte hela mina inlägg ser jag. DU föredrar valda delar, pff!

2010-02-22 @ 18:11:03
Postat av: Anders

Jag tycker proviant hör hemma på prov. Man ska sitta och skriva så fingrarna går av med ena handen, och äta godis med andra handen. Då blir man tok-pigg och provet så myyycket bättre :D

2010-02-22 @ 20:57:07
URL: http://tankaromallting.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0