Städeriet, dramaserie.

Idag är det kalas. Så nu ska huset städas. Det är lite som på jul, fast värre. Nästan. Det ska putsas in i minsta vrå och varje trappsteg ska gnuggas tills det skiner. Come on. Jag tycker det är lite onödigt. Pappa får värsta raseriutbrottet bara för att det har råkat hamna lite röd färg på vardagsrumsgolvet. Och nu snackar jag lite. SÅ lite att man nästan behöver lupp. Och så skäller han ut MIG för det! Bara för att jag är den enda som målar i huset behöver det nödvändigtvis inte vara jag.

Det var nog iochförsig jag.. men. hrm.

Bokstavligt talat ska ALLT i hela huset vara synat och putsat. Jag tycker tex det är lite onödigt att David ska behöva stå på stege och putsa TAKET. Jag menar; vem kollar där?! Gästerna har väl kommit hit för att va med oss, inte kolla på vårt tak heller?!

När jag flyttar hemifrån ska jag städa när gästerna har gått. Och då rejält. Skrubba ugnen och sånt.


Kommentarer
Postat av: syrran

Det var INTE min idé med taket! Vill jag bara säga :)

2010-02-07 @ 22:06:37
Postat av: Johanna

Mkt bättre idé att städa efter gästerna gått :) du har mitt fulla stöd!

2010-02-08 @ 21:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0