Låtsas att jag har kluddat i en pocketbok.

Jag sitter invirad i en filt i soffan och försöker desperat få ur äppelresterna ur rälsen med tungan medan jag zappar mellan kanalerna i jakt på något att se på. Mission impossible. Inget sevärt någonstans. Mamarazzi sitter i köket och dricker sista slurken av morgonkaffet. Det enda som saknas i bilden är melodikrysset. Det går inget melodikryss på radio idag för det är måndag. Tisdag. Imorgon är det onsdag och alla muppar bör vara på rätt plats i kroppen för det bär av till skolan. Skolan. Lustigt att fortfarande kalla det så. "Skolan" för mig är att spela piano och framkalla filmer. Öva på melodi och komp tills man blir blå och stå i mörkrum. Det är inte så mycket skola kanske för de inbitna plugghästarna. Men det räcker för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0