Jag har många viktiga minnen i min lilla boll.

Vet ni vad jag kom att tänka på inatt? Jag kom att tänka på näsdukshållaren på måsen.

Måsen heter den förskolan jag gick på från det att jag var tre år tills jag var typ sju. Där fanns det en korg som satt på väggen och i den fanns det alltid näsdukar. Ovanför korgen satt en tecknad laminerad bild på en flicka med stort hår som snyter sig.

Jag vet inte om den finns kvar, men visst hade det var KONSTIGT om den inte var kvar?! Eller typ ersatt av en annan korg och en bild på en annan flicka. Jag har ju MASSA minnen med den! När man var liksom sådär liten och trebent och stod och snörvlade. Så fanns den alltid DÄR för mig! Den svek mig liksom aldrig!

Ungefär såhär liten var jag

Eller jo.. jag minns en gång.. då var papprerna slut. Då var jag tvungen att gå till köket och säga till. Och det är så konstigt. För man minns liksom allt nerifrån. Fröknarna var väldigt långa. Helpes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0