Grace and Athomy

Grace Anathomy var OTROLIGT bra igår. Sjukt spännande. Jag kunde knappt sova sen. Jag bara "gaaaaah, gör så det blir imorgon klockan fyra, nuuu" Så nu sitter jag här och försöker fördriva tiden innan Grace. SKA JAG BERÄTTA VAD SOM HÄNDE?

Ja det ska jag!
Jag såg inte exakt hela, för jag kollade på scrubs samtidigt, men iallafall, så var Bailey --> http://www.poptower.com/images/db/54/450/500/greys-anatomy.jpg högggravid så hon kom till sjukhuset och skulle föda. Vattnet gick och så ringde hon sin man att han skulle komma dit. Hon var jättesur som vanligt och typ sa till alla hennes manliga kollegor att hålla sig undan innan hon fött barnet. Haha, det var rätt kul.

Men så typ samtidigt kommer det en ambulans med en skrikande blodig kvinna, och under henne låg en ännu blodigare man. Alltså kvinnan var inte skadad. En av ambulanspersonaler höll sin hand i hans bröst för att stoppa blödningen. Så hon får följa med in på operationen. Står där och har sin hand i honom hela tiden.

Samtidigt som detta händer kommer en annan ambulans med en illa därän mörkhyad man som har krockat. Har yrar nåt om hans fru bla bla bla och "she should be here" sen ringer hans telefon och  Izzie---> http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/081020/Hated-TV-Characters/greys-Anatomy-Heigl-Izzy_l.jpg svarar. Då är det George ---> http://www.ratewall.com/cpics/TR_Knight_Greys_Anatomy.jpgoch det blir värsta förrvirringen. "Why do YOU have Baileys husbands phone?!" Och hon bara "No I have not! Don't you think I would know if I had Baileys husbands.." Och sen säger hon "Oh my god" såklart. :) För det är Baileys man som har krockat och har fått hjärnskador. Ska hjärnopereras. GAAAAH D:

Och sen, så skriker den där kvinnan som hade blod på sig jättemycket och ingen kan tysta ner henne förutom Killen jag inte vet namnet på men han är lite macho och har lite mushe och kort hår, rödblont. Han iallafall skriker henne i ansiktet så hon tystnar sen börjar hon grina istället. Och då säger hon att han byggde basookas och blablabla, fick en granat i sig. Då frågar han om det exploderade. "Nej." säger hon.

Killen får VÄÄÄÄRSTA bråttom och SPRINGER till operationssalen och man får liksom sehur kirurgen närmar sig med kniven och hur han springer och springer coh springer och PRECIS när kirurgen ska skära kommer han fram. MAn bara AAAAH typ.


Puh. Måste andas lite för det är FÖR spännande alltså!

Han säger då: "I have to speak to you." till kirurgen. Han blir ganska sur och säger "Ser du inte att jag är mitt uppe i en operation?" Men kommer ändå och pratar med killen. Nä, vad säger jag, MANNEN. Läkare eller vad han är. Han byter ansiktuttryck och säger till alla att evakuera rummet. Alla utom Hannah, ambulansföraren som har handen i mannen. (hon är ung och har bara jobbat i två veckor.) Det blir kod svart och alla i sjukhuset måste evakuera.

I operationssalen bredvid opereras Baileys man av Dr Sheperd och han vägrar utrymma fast man MÅSTE. Det kallar jag respekt för Bailey :P Iallafall, Baily blir helt ifrån sig när hon hör om det och börjar packa ihop sina saker. "Jag tänker inte föda förrän min man är här!! Jag åker HEM och föder en annan dag!!" Alltså hon gråter och sånt.. nästan.

Mannen som står bredvid Hannah (hon som har handen i mannens bröst) och sköter pumpen som han andas genom säger till henne att hon ska ta över. Sen går han och lämnar henne ensam där. Hon får panik (eller ja det hade hon redan) och frågar "lämnar du mig bara här?" Vet ni vad han säger då? Jo, "jag har tre barn."


Jahaja, machokillen vilken gentleman!! Nä, då blev jag riktigt arg.

Sen kommer Christina och Dr. Grey lagom till att Hannah får megapanik och ska dra ut handen. Och gör det. Alla bara skriker och hukar sig men inget hörs. DÅ FÅR DOM SE ATT DR. GREY HAR BYTT UT HANNAHS HANS MOT SIIIN!!!!

Och Där. är det slut. FATTAR NI ATT JAG inte knappt kundesova eller?

Grejen är att Dr. grey och Dr. Sheperd är gifta, och BÅDA STÅR I varsitt (mer eller mindre livsfarligt) operationsrum.
Sådär. NU BÖRJAR DET.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh! Det avsnittet och det därefter har jag sett :)



Machokillen med rödblont hår heter Dr Alex Karev.

2010-02-23 @ 19:56:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0