En halvtrunkad kattluva

Lalala. Här sitter man i Östrabos datasal och skrattar ihjäl sig åt Anders och Måns medan alla andra pluggar och sliter med grupparbete. Det är skitkul.

Bara för därför så har jag nu skrivit en dikt. Och jag har tillochmed ett mönster i den! Gissar ni rätt på mönstret får ni ett kaka.


Jag är som en liten tax
skrattar högt och äter lax
pratar som en korkad gås
lite mer smart än en mås


Jag undrar om jag kanske har hål i  en tand. Hoppas inte det. Jag hoppas att det är min tandställning det är hål i istället. Ska jag gå och köpa godis?! Hmm.. Det kanske inte blir bättre då. Men det är jättesynd om mig idag så då får man äta godis.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0