Dramatik.

"Du måste finnas, du måssste.." vrålar jag dramatiskt medan dansar en väldigt vacker improviserad dans till musiken. Plötsligt ser jag en liten bananfluga och blir vettskrämd. I skräckens ögonblick råkar jag döda den stackars flugan och den äckliga svarta lilla kroppen smetas ut över skrivbordet. Jag blir ännu mer förskräckt och tänker "Nu är det ute med mig"

För alla vet ju att alla flugor har en personlig försvarsarmé som inte är nådiga mot en om man råkar döda deras klient. Så jag springer hals över förstånd medan jag ropar till Findus att han ska hoppa upp på mitt huvud.

Smidigt som en katt sätter han sig snabbt på min hjässa. Nu kan jag vara trygg, eller? "Jajamensan" muttrar Findus med en röst som från en skev koltrast. "Åh, vilken tur" tänker jag, men det skulle jag aldrig ha tänkt för plötsligt kommer en attack med femtio pansarbeprydda flugor rakt emot mig! Jag får panik och börjar springa men då ramlar Findus av och jag får ännu mer panik.

Jag har tur som har en katt som är tränad i svenska armén, han tappar inte förståndet för en sekund: jag hinner knappt blinka förrän han är tillbaka på mitt huvud igen. Och passande kommer flugorna rakt mot oss i en loop för att förgöra Findus, min försvarare först. Denne tappre hjälte öppnar munnen och slukar dem med hull och svår.


NÄHÄ Jag måste skrika medan ajg skriver detta för annars hör jag inte vad jag tänker utan bara spotify-reklam. SÅ Jag kan tyvärr inte skriva mer nu

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0