Den inbillade sjuke

klassen es09mc (mc, ha! motorklassen, hardcore klassen) drar idag till Göteorg. Göteorg.org. Iallafall. Vi ska titta på den här pjäsen ni vet, den där heter samma som min rubrik. Min mamma har sagt att den är bra. Och hade mormor haft någon talan så hade hon sagt det också. Så därför släpar jag mig iväg denna fredagsmorgon. Jag tänker inte vara så bitter nu, jag fick ju faktiskt sovgorgon. En massiv en, hela 1 timma. Alltså det här går ju inte! Hur jag än gör så låter jag sarkastisk eller bitter. Eller både och. Tralala!

Tur att man kan få bukt med sig själv.




Men jag vill berätta vad jag gjorde igår alltså. Alla killar i min klass var barnsliga och lekte med tuttar och på bussen hem var det inte bättre. Där fanns andra killar (och tjejer) som var högljudda och dumma i huvudet. Mamma säger att man inte får säga så men det här är min blogg och nu får du blunda mamma. Eller det skulle jag kanske sagt innan.

Sak samma. Iallafall, de var jobbiga och lika mogna som treåringar. Förutom att treåringar kanske har lite mer hyfs. Sedan kom jag hem och huset var lika barnsligt som fjantarna på bussen. Han hade LÅST SIG för mig, och låst in alla nycklarna, så jag kunde inte ens gå till Tage och hämta extranyckeln. Skit va.

Då kände jag att jag var tvungen att ta saker i egna händer så jag klättrade upp på ställningen och taket för att se om det fanns något öppet fönster man kunde bryta sig in genom, dock fanns inget sådant. Jag försökte bryta upp dörrar och fönster men jag misslyckades. Just då kände jag mig väldigt svag.

Så då lade jag mig på gräset och åt vindruvor och stickade en halsduk till Kina.

Det var min berättelse. Vad gjorde du igår?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0