Så ni vet

I min plånbok har diverse fina grejer sparats. Kaffekuponger på mcDonalds(någon som vill ha?), gamla busskort och en synnerliigen skrynklig samling kvitton. (Många S där på slutet.. Synnerligen skrynklig samling.) Dessa solblekta busskort har en dunkel bakgrund i det forna 2000-talet där de tjänade sitt uppehälle.



DÅ tänkte jag att det skulle va kul att se när busskortet var ifrån så jag kollade på baksidan. Det stod inte. "Johanna, kan du se vilket  år det här är ifrån?"
Det kunde hon inte, men hon sa att jag skulle prova med kol14-metoden. Så jag tänkte åka hem nu och göra det. Någon som vet hur man gör eller?

Helt seriöst tror jag ihnte att man får göra det privat. Jag kommer säkert bli haffad och inspärrad för beträderi av områden jag inte får tillträda. Är det värt att ta risken för mnina små kära busskort? Ja, utan tvekan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0