En påsk

För några minuter sen var jag ute. Och gick med vår trattkatt. Ja, han är tratt nu för han har blivit biten i tassen eller nåt.



Iallafall blöder det. Så han fick tratt.

På vägen mötte jag två påsk...(ogillar ordet kärringar). Cirka nio år kanske. "Vad tidigt de påskar." tänkte jag. Men sen frunderade jag på vad jag just hade tänkt och kom fram till att det skulle kunna vara påskdagen idag. Så jag gick in och frågade mamma: "Är det idag man ska påska?" Det var det.

När tjejerna kom hit så var dom jättesöta. De hade målat och så. Men en sak som de inte hade gjort var att vika påskbreven på det traditionella sättet. Det trodde jag alla fick lära sig i skolan uförtiden, men icke, tydligen inte. Nu ska jag gå och göra egna vikta brev att pynta deras brevlåda med,,

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0