Tänk snabbt!



Har du varit med om att någon kastar något (typ en boll) mot dig medan hon/han säger "tänk snabbt!"? Egentligen handlar det ju inte så mycket om att tänka snabbt, utan mer om ens reflexer, och om man har bollsinne eller inte.

Jag har alltid förundrats över människor som jämt säger roliga, välgenomtänkta saker, snabbt. Alltså inte snabbt som i att de pratar fort, utan mer att de kommer med det direkt efter det har sagts något.

Jag kommer också på roliga saker att säga, men oftast hinner jag inte säga det förrän det har bytts ämne. Och jag tycker ändå att jag tänker ganska snabbt. Jag menar det är ju inte bara att säga något, man måste ju tänka också. Först ska man komma på det, det tar ju tid i sig, och sedan bestämma sig för om man ska säga det. De som säger sådär roliga saker jämt måste ju tänka extremt snabbt, eller chansar de? Bara tar något och chansar på att det är roligt? Isåfall måste de ju misslyckas hälften av gångerna.

Förmodligen är dessa personer födda med extrem förmåga att säga roliga, smarta saker precis så att det passar in i samtalet. En fallenhet att vara rolig helt enkelt. Det har inte jag. Jag blir alltid förvånad, och det är alltid lika roligt när man lyckas säga något i tajming så att folk skrattar åt det. Men jag föredrar nog när någon säger "tänk snabbt!" och kastar en boll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0