Ni måste läsa hela moahaha

Telefonen ringde alldeles nyss. Det var mamma och eftersom jag befinner mig ensam hemma svarade jag. Mamma sa att jag lät som David på rösten, jag har hans tonläge. Just nu är  jag väldigt flummig, jag sitter och pratar för mig själv. Säger allt som jag skriver, i en blandning av Allram Est och Sara A-dialekt. För tycker jag att Sara kan låta som Allram Est så kan hon det även om hon aldrig hört talas om Allram est. Här Sara, här är Allram. http://figureskate2008hb.svt.se/content/1/c6/41/78/28/allram_eest.jpg
Vi hade det förövrigt väldigt trevligt i hydda 8 på vandra vidare-lägret. Ja, ni kan ju själva tänka er att bo tillsammans med en som pratar som Allram. Fast hon har ju många andra fina röster också. När jag var där träffade jag Elin som jobbade där och hon tyckte att jag var en lägerräv. Men jag är ingen räv inte.

Nu har mamma och pappa kommit hem från promenaden och jag blir bara hesare och hesare. Jag börjar lura på om det verkligen var en bra idé det här med att säga allt man skriver. Jag var också med på promenaden en liten stund men när vi kommit nästan bort till stallet eller lagården (vad det nu är) träffade vi Eva och Tage och då passade jag på att byta flock. Föräldrarna mina tyckte detta var en dålig idé och försökte kalla tillbaka mig med alla möjliga rockrop men icke det gicke. Haha. Jag trivs bra med Eva jag. De hade även berättat att de bakat bullar idag.

Oturligtvis kände de till på något konstigt vis att jag behövde motion (föräldrarna hade ju inte ropat det eller så nej nej) så vi gick ner till vägen. Bara för att jag var med. Jag säger då det. Kände för lite tonårsrevolt så jag sprang över åkern och hoppade upp på en bal och sen tillbaka. Eva ropade "men Anna, nej vad gör du det är blött i gräset" Jag lyckades så lätt, mina fötter har inget kräset. Hon skrattade när jag sagt "nu har jag gått på bal", ett gammalt skämt. Fast för henne var det kanske nytt.

Det som stör mig är att jag FÅR röra på mig, men inte så mycket så det blir roligt. Så jag måste gå med på promenad, men jag får inte börja gå fort eller dansa eller något. Som jag gör. Heeelt vrickat. Alldeles för svårt att förstå eller verkställa. Hur tråkigt är det inte att gå en promenad i "lagom takt"?

Jag gick med grannarna hem för hur stor idé är det att sitta hemma och nysa. Nä precis. Så jag gick in i huset, tog ett glas vatten, luktade på deras kök och gick sen hem för jag tyckte det hade mörknat. Ojoj nu gjorde Zlatan mål hörde jag. Kommentatorn började gorma och blev så glad att han gick upp i falsett. David är inte hemma ikväll kom jag på, han sover över hos en kompis i Uddevalla. Men jag kan ju vikariera för honom jajamensan, min röst är ännu mörkare nu. Nu skrev jag en sak som jag raderade för jag tror inte det är så lämpligt att skriva på sin blogg som hela världen kan läsa men det var rätt roligt så ni kan ju fråga vad det var. Hähä.


färska å fina bilder

Jag tycker faktiskt inte det här inlägget blev så långt. Jag har ju mest bara massa mellanrum överallt i texten. Jag kanske ska börja skriva långa inlägg för det hade jag gärna velat. Men man kanske får ta hänsyn till bloggläsarna också.

Kram från ani eller skruttis om ni så vill.

Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag vill veta vad du raderade ! ;) Tell me, NOW!

2009-09-06 @ 12:28:48
URL: http://esterochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0