Tösabiten

Hejhej, har varit hemma halva dagen och vid halv tre åkte jag till tegneby och där har jag varit och hjärt till lite med barngrupper men blev så trött så jag fick åka hem. Mår inge vidare just nu. Det gör inte ont mer iallafall, det är ju bra.

Tösabit försten, vet inte om jag gillar det ordet. BM kallade mig det förut idag så jag kom bara att tänka på det.

Tösabiten- mina associationer
  • sockerbit
  • röd ladugård
  • träskor
  • bebis
  • biten av en tös?
  • en tös i bitar?
  • Törnrosa
Så.. gillar eller inte? Och vad betyder det egentligen?!

Kommentarer
Postat av: Emmy

Det LÅTER nog gulligare än det ser ut efter en stund. Men jag måste nog säga att jag gillar ordet. Faktiskt. Åtminstone om det är i sammanhanget "min lilla tösabit". :)

2009-09-22 @ 19:18:16
URL: http://esterochjag,blogg.se
Postat av: Anna

"Min lilla tösabit" gillar vi. :)

2009-09-22 @ 19:32:49
URL: http://solflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0