korkade kyrkoval

Nu är översikten som vanligt igen. Vilken tur. Såg precis i posthögen på köksbordet att det låg tre rosa kuvert från svenska kyrkan där. (till mamma, pappa & mig)

Kyrkoval 16 år

Jag frågade vad det var och mamma svarade

"Det är ju kyrkoval snart, alla över 16 får rösta.."
"Jamen vad ska man rösta om då?!"
"Vilket parti som ska styra kyrkan ungefär."

Men är inte det vrickat?! Politik i kyrkan. Det är ju nästan som när dom skulle slå ihop alla kyrkorna på Orust i våras, det var egentligen inte bra för någonting, bara det att "dom som bestämde ville det."

Kyrkan tycker jag ska vara en plats att möta Gud på, en fri zon där man slipper politik och sånt. Dom tror att dom bara kan komma här och bestämma över allt, bara för att. Gah nu blev jag arg.


(Jag är inte så insatt i den här
frågan, så ursäkta om jag fattat fel, men jag tycker detta att rösta om kyrkan verkar urbota korkat!)


Kommentarer
Postat av: Stefan Simonsson

Rösta på frimodig kyrka. Dom vill ha bort politiken i kyrkan och de vill att kyrkan ska syssla med guds ord istället för politik.

2009-09-03 @ 22:49:10
Postat av: Anna

Det ska jag göra, tack stefan!

2009-09-04 @ 09:12:45
URL: http://solflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0