Illersvikt

Bertil Grötberg hade en röd liten iller
Han hade skaffat den en lördag kväll efter han sett på thriller
Det var en iller som skyddade stan, i filmens handling
Så medan Bertil såg på filmen genomgick han en förvandling

Denna lilla iller var mycket skum
istället för mjau så sa den brum
och intrycket som illern gav
Stämde inte med Bertils kvalitetskrav

SÅ en dag när det regnade utanför
ringde Bertil till Grötvall, hans chaufför
och frågade "kan du inte hämta oss?
Jag måste till affären och köpa valross"

Grötvall frågade häpet "Är du säker på att illrar äter sånt?"
Och fick svaret, "jaaa din dront!"
Så de åkte alla tre till ICA
efteråt stannade de och tog en fika

Chauffören bjöd illern på bulle och kaka
men rätt var det var började illern knaka
Han gick itu och brast i fogarna
Bertil satt och knaprade på knogarna

Den stackars illern for till fjärran jaktmarken
Chauffören? Han fick sparken!




Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha!! Sjukt rolig :D

2009-09-30 @ 16:39:40
Postat av: Syrran

lägg av att skriva så bra dikter nu! Du har en så sjukt rolig hjärna, skulle vilja sitta därinne och se vad som händer när du skapar :)

2009-09-30 @ 22:22:09
Postat av: Helena (Kristinas skolkompis)

hejhej..



Nu sitter vi (jag o din sis) och spanar in din sida. Jag säger så här: Skriv en galen diktbok och lägg till massor av dina fina foton som du tar. Jag lovar att köpa den. Du kommer bli miljonär! Kram från mig (o din systeryster såklart)

2009-10-01 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0