Hur man gör en utbakad fläta på sig själv

Det är enkelt! Kolla bara här :)


Du börjar med att ta en liten bit hår längst upp, eller a- där du ska börja fläta. dela upp den i tre delar. Delen i mitten ska direkt till höger, och delen till höger kommer då automatiskt i mitten. Du tar lite extra hår på sidan till delen som nu är till höger samtidigt som du flyttar delen till vänster in i mitten. Ta en bit hår till delen som nu är till vänster. Så flyttar du delen som nu är i mitten till höger och tar en bit hår, och ja, så fortsätter du så!



..tills flätan har kommit ner till örat, där kan du sätta fast den med två hårnålar i kors :)


Ta-daa!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Tack :-)!!!

2009-09-20 @ 13:54:37
URL: http://kvinnokraft.net
Postat av: Emmy

Du är grym! TACK! Jag har äntligen fattat grejen med alla dessa utbakade flätor! :D Puss på dig, du som underhåller denna fantastiska blogg. :)



(jag har tipsat syster anna om din blogg. jag tipsar alla jag känner om att läsa din blogg!)

2009-09-20 @ 20:50:30
URL: http://esterochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0