Dansdrömmar

Jag har precis varit och ätit, det var fisk oxh potatis. Ganska gott faktiskt. På vägen tillbakaka gick jag förbi danssalarna. Tycker att det är så skön atmosfär där, det är nästan alltid någon yeah-musik på och tjejer och killar i träningskläder vimlar omkring innan de går in för ha lektion. Idag stannade jag och kollade på när de dansade och det såg så roligt ut att vara där. Det är klart det är lite jobbigt också ibland kanske, men liksom man får röra på sig, koordinera kroppen på så många olika sätt. Jag känner mig fri när jag dansar.

Jag vill vara med. Jag vill också dansa den koreografin dom gjorde, jag vill också dansa! Jag har velat det jättelänge, fast det var först i ettan förra året jag började få hopp om att kunna gå på danslektioner. På ind. val. Jag blev så glad när jag fick veta att jag fått det jag valt, jag fick dans!! Sen blev jag sjuk och nu är jag halvtidssjukskriven, får inte anstränga mig så jag blir svettig och måste ta det lugnt.


Nu har jag dessutom ännu mindre chans att få dansa i framtiden för jag har fått ont igen. Kände det tydligt i natt runt bröstkorgen. Jag hoppas inte att det är något med hjärtat och jag hoppas att jag kan få vara frisk men tänk det är en inflammation där? Tänk om det kommer vara så här nu resten av livet. Att jag kommer få åka in och ut från sjukhuset med hjärtsäcksinflammationer. Ingen vet ju.

Varför just jag?

Ingen kan förbjuda mig att dansa. Jag tänker göra det iallafall. När ingen ser mej..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0