The leprechauns made me do it

Idag hade vi engelskaredovisning. Vår uppgift var att ta reda på fakta om ett land (engelskspråkigt) och sedan redovisa för hela klassen. Min grupp (jag och två till) valde Irland. Arbetet med det har varit rätt slitigt och jobbigt, dels för att jag har varit så mycket på sjukhus och dels för att vi i gruppen har haft ganska olika syn på samarbete. Men i alla fall så tog jag tag i det och gjorde vad jag kunde för att till slut få en bra redovisning, och nu känner jag mig så nöjd.

 

Vi gjorde en PowerPoint i onsdags, men den sparades inte av någon anledning (dumma dator) så jag fick göra en ny när jag upptäckte det. Mycket möda men tillslut var även den återskapad. Och lyckligtvis grejade allt sig med det tekniska så vi kunde köra vår redovisning.

 

Jag skulle kunna köra den för er utantill nu ett tag;) Det var SÅ skönt för jag kände att jag kunde allt och liksom pratade tydligt och fick folk att skratta på rätt ställen osv. Dessutom var mina gruppkamrater också rätt nöjda(till sist) och det var ju gött. Vi fick bra kritik av läraren, yes!


Varför inte ta och fira med en specialité från Irland; irish coffee!

 


 

 

 

 

(this is a leprechaun)


 

PS.Tack Emelie för det du berättade om bl.a. St Patrick! DS


Kommentarer
Postat av: Emelie

Så lite så, kul att redovisningen gick bra! :)

2009-10-17 @ 16:13:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0