Party all night long

Haj. Jag frågade hanna om jag skulle skriva ett inlägg och då sa hon: "do what you want cause a pirate is free." Så nu gör jag det.

Vi var ju då på party igår, det var draaag. Folk var glada och alla sjöng säger hanna. Några svängde sina lurviga ben på dansgolvet medan andra hade pysselstund på bordsduken. Mycket klotter där. Henrik fyllde år, och idag är han 60 år och en dag! helt otroligt. Av KU fick han en fin present, åka luftballong tsm med sin fru. Han sa att han inte skulle våga, men det tror vi att han gör. Ja det hände mycxket den kvällen.

Jag skrev även en dikt till honom.. fast det blev en sång. Det var typ öppen scen och massa talare och jag var allra sist för Frida hade glömt mig. Fast sen kom hon ihåg mig när jag hojtade att jag också skulle vara med. Så då gick jag upp på scenen och sjöng min lilla sång. Här är texten


Henrik du har mycket du

Åtta barn, en vacker fru

Snickrar bra och är en präst

För mig så är det allra bäst

Att jag alltid får hälsa på

Även om min tå är blå

I er härliga familj

Ibland så luktar det vanilj

Och det känns alltid som hemma

men det är svårt att i alfabetet stämma

Mysa i soffan och klappa er katt

Och ville man det kan man stanna till natt

Du bor på en väldigt vacker ö

Så säg, varför badar du alltid i sjö?

Tacksamhet för denna fest

Visar jag nu med en gest

Hoppas att du finast mår

Nu när du fyllt 60 år




om ni undrar vad jag menar med att i alfabetet stämma så är att deras familj har namnen i alfabetsordning, det äldsta barnet heter på A, nästa heter på B osv. och så henrik och hans fru har namn i mitten.

hej svej leverpastej nu ska jag och hani äta frukost.

fotnot: vi var på kalaset i nästan tolv timmar. Snart världsrekord ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0