Kreativa projektfunderingar

Just nu på Sinclair är det projektarbetstiden, treorna visar sina projekt nästa vecka.

Dom verkar ha det så stressigt, det är ju bara hösten dom har på sig egentligen.

Jag går i tvåan nu och har funderat så länge på vad jag ska göra och jag har fortfarande rätt mycket ångestkval för det, även fast jag var nästan helt säker på vad jag skulle göra för en vecka sedan. Jag har tänkt på så mycket, jag vill göra så mycket. Jag tror nästan att mitt projekt kommer bli en blandning av lite allt möjligt för jag kommer inte kunna bestämma mig.

Vad var det då jag hade bestämt mig för för en vecka sedan då? Jo, att skriva en bok. Jag är inte säker på vilken sorts bok (någon tyckte en galen diktbok med bilder) men eftersom jag gärna vill skriva böcker i framtiden känns det här som ett bra sätt att skaffa sig erfarenhet på. Liksom trycka böcker gör man inte direkt på en kafferast. Det är väldigt mycket man måste göra och tänka på innan en bok kommer ut. Men då kommer problemet att jag vill göra så mycket mer också.

Till exempel skulle det vart SÅ kul och lärorikt att spela in en egen skiva. För jag har ju snart skrivit låtar så det räcker för att göra det. Och det är ju alltid kul att kunna visa folk något sådant, eller kanske ge bort i present. Liksom: "Här är min musik."

Sedan kommer vi till den biten som handlar om det jag kanske älskar mest. Konst. Eller konst kan man ju inte skriva, det är så mycket!

men här är lite av det jag skulle vilja göra(som jag kommer på i denna stund).
  • fläta
  • måla, vara kreativ och göra en utställning
  • fotografera, göra något fotoprojekt
  • sy kläder eller annat
  • fördjupa mig inom massage och sedan praktisera det
  • dansa
Man kanske skulle skriva en bok om 8 projekt i ett, JA!

X(



Jag har ju liksom grubblat över det här sen i fyran, så jag känner att det är dags att bestämma sig nu. Seriöst, hur kommer det att gå?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0