Inge gura

Har precis haft gitarrlektion, såå skönt! Kände bara hur jag längtade efter att ha lektion med Inge igen. Nu låter det som han är världens bästa lärare, haha.

Det var kul att lära sig plockkompet till "killing me softly" och det stista svåra ackordet, Bissmoll. Men jag klarade det. När jag fick in ackordet och det lät bra kände jag bara: "Nu tänker jag inte flytta fingrarna på hela dagen." Men det gjorde jag itne för jag fick ont i fungrarna efter bara en minut så jag satsade på att lära mig det istället.

Det går bättre och bättre. Nu är det bara att öva, öva, öva, öva och öva. Så sitter det snart. Nästa gång tyckte Inge att jag skulle få sjunga till, tralala. Då gäller det att ackorden flyter annars blir det svårt.


Kommentarer
Postat av: Britt-Mari

Kämpa på med gitarren så tar vi både gitarr och piano nästa gång i kyrkan!!! Toppen Anna du är sååååååååå duktig och helt underbar att lyssna på.

2009-10-08 @ 17:14:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0