Min arma dag

Det var nog inte för att jag drack läsk igår som jag mår så dåligt idag, hehe. Jag upptäckte att jag hade glömt ta mina mediciner igårkväll.. :/ Men jag undrar varför jag har ont i huvudet och känner mig så yr hela tiden. Det har väl inte med sjukdomen att göra eller? Jag får fråga det nästa gång vi drar till sjukhuset. Det borde vara rätt snart, typ nästa vecka. Inte för att jag har så stora förhoppningar till att få svar men.. man kan ju alltid fråga.

Nu mår jag iallafall lite bättre än vad jag gjorde imorse. Här har ni min dag:

Vaknade runt nio men mådde så dåligt att jag stannade kvar under täcket till halv elva. Gick upp, åt frukost och mådde lite bättre. Fick ett städryck och röjde undan på golvet i mitt rum.

Efter det blev jag helt matt, yr och huvudvärkig så mamma tyckte jag skulle vila lite. Jag sov några timmar medan hon åkte in till Henån och fick fotvård. Låg och stickade ett tag men kände att dagen rann ifrån mig, behövde göra något vettigt liksom. Så jag tog dammsugaren i högsta hugg och började städa nedervåningen. Det gick bra så jag pausade med gitarren (det går framåt!). Sedan kom mamma hem och då fortsatte jag med resten av huset.



Men efter det mådde jag skit igen. Ännu mer. Så nu har jag sovit mera. Det är så störande för jag har så mycket jag vill och behöver göra, men kroppen orkar inte. Och det är inte bara att köra på då. För det får jag inte ens. Vissa grejer är skit.

Efter tuppluren stickade jag färdigt min lilla scarf som jag började på igårkväll. Kände mig så sugen på att sticka något då så jag cyklade till Göksäter och köpte garn. Tänkte göra en halsduk eller scarf av något slag och det blev det. Eller nackvärmare kan man kalla den för den är inte så stor. En halvmeter på längden ungefär. Kanske visar bilder på den sen. :) Näst i tur ska jag nog börja sticka ett par vantar.

Gah, vad det är jobbigt. Känner mig så stressad över allt jag tänkt göra att jag blir helt låst. Det blir ofta så. Hemskt.

Jag tänker lära mig att finta bort den känslan, om det går. Någon som vet hur man gör? Det är nog lite som fotboll så jag ska fråga David om saken. Hans lag vann föresten en cup idag!! Heja dom!


Kram till er alla :)

Ps. Är såna här inlägg för långa för att orka läsa? Ds.

Kommentarer
Postat av: Finja

Jag tycker inte de är för långa. Kram

2009-10-10 @ 22:58:01
Postat av: Anna

Vad bra! :)

2009-10-11 @ 10:20:31
URL: http://solflingan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0