Min sensommarvän

Vackrast var vi nog om våren

Efter den nattlånga vinterns dvala

Innan sommaren smektes med håren

Då jag började se, och famlande tala

 

Barfota vänskap och smultron vi fann

På en stig som var kantad med sång och skratt

Min kärlek och tillit du obemärkt vann

Där satt vi och väntade tills det blev natt

 

Jag tycker om dig så stort

Att jag önskar jag visste

Vad skulle jag gjort

Om världen dig miste?

 

Du är underbar, unik i sort

Så godhjärtad överallt

Svår att glömma bort

Är din vackra gestalt


Jag tänker på dig än

Det blir bara så

Min sensommarvän





Vänskapsdikt till J.

Kommentarer
Postat av: Jollan

Nämmen du skojar! Åh va fint.

Va duktig du är fina! Jag blir alldles rörd. Det var jättevackert. Tusen tack för de fina orden!

You made my day :-)



Kärlek!

2009-10-07 @ 17:40:13
URL: http://josefinsymaskin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0