Min första limerick

Som jag sa förut skulle jag ta reda på hur man skriver en limerick, och det har jag gjort. En limerick är en form av skämtvers som har särskilda regler.

Reglerna är ungefär såhär:
I första raden måste en person och ort benämnas
andra raden ska rimma på första raden
tredje och fjärde raden är kortare och rimmar på varandra men inte på de andra
femte raden ska rimma på de två första och ha en slutkläm

Jag gjorde ett försök dårå.


En yngling till man for till Cans
För att hitta en fru genom dans
Han tog lite chips,
även whisky och vips
var tjejer i drömmarna hans


Det var rätt svårt för man måste tänka väldigt mycket på rytmen. Jag är inte så bra på det (än). Den ska ju va rolig och ja.. det var väl inte direkt min. xD

Kommentarer
Postat av: Emmy

Bra ju! Riktigt bra! Lät som något ur en sån där diktbok. :) Eller sagobok nästan, även om den inte var särskilt barnvänlig. ;)

2009-10-04 @ 23:39:42
Postat av: Martin

Grymt! Keep it up, sistah!

2009-10-06 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0