Bicykle



Jag har varit ute och cyklat med pappa.



Innan jag gjorde det tog jag på mig kläder. Jag kände att jag skulle göra en protest och ta på mig så o-matchande kläder som möjligt. Alltså kläder som INTE matchar. Jag tycker jag lyckades rätt bra. Eller ja, det kunde vart värre men dom matchar iallafall inte. ;)



Det fick bli lite queen idag! Jag gillar att testa på "ny" musik, upptäcka att man gillar sånt man inte trodde man gillade. Nu ska jag berätta lite om cykelturen. Vi åkte till ett ställe ganska långt härifrån(ca 20 min tog det). Pappas farbror är uppvuxen där. Det var en liten fin, ganska idyllisk stuga med ladugård bredvid. Jag kunde tänka mig hur det var när pappa var liten och han struttade runt där och lekte med syskonen. Eller ja han var ju inte där så ofta men ändå.

Det är nästan lite coolt att vi bor bredvid pappas barndomshem, när man tänker efter. Att jag har gått på samma mark när jag var tre år som han gick på när han var lika gammal. Att fast det är så längesedan så kan man tänka sig hur det var. Naturen runt omkring finns kvar även om huset är renoverat, miljön är nästan samma som förr. Eller liksom.. ah, jag blir så filosofisk. Säg ifrån om det är jobbigt. :P

Så här såg iallafall pappas farbrors hus ut.


(med min cykel bredvid)

På hemvägen intog vi Göksäters parkering. Det var massa kundvagnar som hade gått lös på "bakgården" alltså den stora parkeringen bakom. Det var jätteskönt att cykla in där, jag behövde inte trampa ett smack.  Man bara gled i medvinden :D

Nu luktar det bara såååå ljuvligt med kryddor.. pappa har gjort soppa. Jag blir ju hungrig. Får skriva mer sen.


Kommentarer
Postat av: Syrran

Anna i kärra är ute och cyklar

Till ett hus dit hon ej har nycklar

Där bodde pappas farbor en gång

Anna blev nostalgisk, sjöng en sång

Denna tös bara cyklar och gycklar



Jag tycker du kan ha en limerick-tävling,

Så jag kan vinna fler fina priser :)

Kramkram

2009-10-05 @ 23:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0