Attentionwhore or not

Alltså, kalla mig attentionwhore om ni vill men jag står inte ut. Jag vill ha fler besökare. Jag vill ha en blogg som många läser och tycker om, som betyder något. Jag vill inte skriva bara för att skriva. Jag vill skriva för att folk ska läsa. Annars kunde jag skrivit i en dagbok.

Jag vill att folk ska läsa min blogg och bli glada, känna igen sig, skratta, gråta, fundera, upptäcka nya saker eller bli insprirerade. Jag vill nå ut till fler! Jag har något att förmedla och jag vill göra det.

Men när jag ser på min besöksstatistik idag ger jag nästan upp hoppet. 5 unika besökare. Är min blogg inte intressant eller är problemet att ingen känner till den?

Kommentarer
Postat av: SESSES

Äh, läsare är rätt överskattat. Blir bara förbannade om man skriver nåt dom inte gillar. Vilket iofs är rätt skoj eftersom då får man kommentarer att skratta åt :D



Sen måste jag få fråga hur du hittade mitt inlägg, kommer inte ens ihåg att jag skrev det.

2009-10-14 @ 16:23:34
URL: http://sesses.blogg.se/
Postat av: Emelie

Är nog att så många inte känner till den skulle jag gissa på, för din blogg är den intressantaste jag följer i alla fall. :)

2009-10-14 @ 16:26:45
Postat av: Martin

Alltså, språkligt och innehållsmässigt sett är din blogg guld(!) för oss som känner dig väl! Vi älskar det du skriver, men kommenterar inte varje inlägg eftersom man lätt känner sig tjatig av att kommentera 8 inlägg om dagen (därmed inte sagt att jag tycker att du skriver för mycket, verkligen inte).



Problemet är att det finns alldeles för många som skriver liknande bloggar för att den stora massan intresserat skall följa just vad du skriver.



Fundera på hur många bloggar du själv skulle orka läsa som inte var skriven av någon du känner alt. som inte handlar om något du är väldigt intresserad av (bortsett från de bloggar du läser och kommenterar i enda syfte att locka besökare till din egen blogg).



Det finns givetvis fler som känner dig som skulle tycka att din blogg är intressant och som i dagsläget inte känner till den. Så: gör reklam :D

Dock, om du skall bli intressant för allmänheten måste du nog nischa in dig på något som många har behållning av att läsa.



Den viktigaste faktorn för att skapa en populär blogg är dock redan uppfylld; många uppdateringar :)

2009-10-14 @ 16:54:44
Postat av: Martin

Jag kom på två viktiga faktorer till för en bra och intressant blogg, och du uppfyller båda; hög språklig standard och hög grad av innovativitet!

2009-10-14 @ 16:58:02
Postat av: Märta

Sv: funderar också på den. hmm!

2009-10-14 @ 17:15:32
URL: http://martasliv.blogg.se/
Postat av: Syrran

Anna, hur många gånger ska jag behöva säga det..



UNG!!



Där kan du ju skriva schyssta krönikor eller udda reportage, och du har ju redan datorn med dig överallt och bloggar jämnt, så det är ju i princip bara att ta och tråckla ihop några av dina blogginlägg och skicka in. Och där an du ju göra lite subtil reklam för din blogg, och bara genom att du skrev i tidningen tror jag skulle göra att det kändes lite coolt att följa din blogg ;) (ja, alltså jag tycker ju redan att det är coolt, där tänkte jag på alla andra..;)



Om inte världen ser dig får du ju visa dig för världen! Och det är faktiskt många som läser bohuslänningen!

2009-10-14 @ 18:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0