Andrum

Det gick bra igår. Brittmari hämtade mig så jag var i Tegneby halv sex ungefär, och då hade jag lite tid innan vi skulle börja så jag hann precis sjunga upp mig lite och öva mina två låtar.

Sedan kom allt folket(inte jättemånga men kanske en 20 pers) och så skulle vi börja. Precis innan jag skulle sätta mig och spela fick jag värsta nervositetsvågen över mig och jag tappade nästan andan. Så jag fick sätta mig på pianopallen och dra några djupa andetag innan jag kunde börja.

Det bidrog till att takten på låten drog ner drastiskt till ett mycket lugnare tempo än vad jag hade övat innan, och ett tempo som inte kändes vidare bra. Så efter första versen lyckades jag göra något mellanspel och dra til med ett improviserat "stick" som drog up tempot lite till det som var tänkt. Så började jag andra versen med det tempo som var täknt från början. Jag kände bara "yes, jag lyckades." Så hela låten blev inte förstörd. :) Hehe, men ingen hade tydligen märkt något ändå. Dom kollade väl på de bedårande bilderna istället kan man tänka ;)



Sedan var det lite andra låtar och bilder (de övriga låtarna var på cd) innan det var dags för mig att göra min låt. Jag har faktiskt inget namn på den än, borde nog skaffa det.. Ni får gärna komma med förslag när ni har hört den. Iallafall. Det gick bra. Akustiken var underbar, och bilderna till passade perfekt. Jag hade tagit dom. (Känner liksom att det behövs fler som kämpar mot jantelagen så därför berättar jag hur bra jag var, är.)


På efterminglet åt jag en banan och after eight ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0