Härliga människor

Det är mattelektion, Per håller en genomgång med jätteavancerad uträkning om ekvationer på tavlan. Den är snart helt fullklottrad. Mitt i, när han nästan är klar utropar han plötsligt:

"Du tappar väl inte tråden nu? (till en person i klassen som sitter och stickar) Världen är full av tappade trådar. Om man knyter ihop dem kan man sticka en halsduk."

Sen småler han på sitt gulliga speciella sätt innan han fortsätter.

Per är verkligen en av världens bästa lärare, jag skulle nästan kunna påstå att han är den bästa. Alla tycker verkligen om honom. I början av lektionen kom Olle och Herman(killarna som driver café vid skåpet) in och ger honom en förpackning kakor. Just därför att det står "Per" på paketet, kakorna är av märket "Per".

"Ja vi tänkte att du kunde sitta och äta kakor med din familj ikväll" säger Olle nöjt.

Alltså, det är helt sjukt. Ni måste verkligen träffa dem för att förstå. Men dessa människor är så otroligt mysigt roliga! 

Haha, så har vi J, som säkert fick alla i korridoren att bli kissnödiga medan hon hysteriskt gnydde om att hon behövde gå på toa, återigen på ett otroligt gulligt sätt.

Eller L, som jag satt bredvid idag i matsalen, hon har alltid så roliga saker att berätta, och hon berättar det på ett sånt roligt sätt.  Idag sa hon att de har infört en lag i Japan om att man inte får ha större midjemått än 80, eller om man är tjej: 85. Så får man böta om man går över gränsen. Hahaha xD Det roliga är ju att kvinnorna får vara tjockare än männen! :D

För att inte tala om Elia som tappar bort rosa soffor. xD

Alla är så bra på sitt sätt! Det är rätt skönt att det finns tusentals olika människor. Alla helt olika. Men alla lika viktiga. Det behövs helt enkelt någon som du.

Haha, ni måste tro jag tagit något lyckopiller idag. Men nej, jag bara gillar läget ibland.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0