Filosoferingar på 23:an Röd

Sitter och stirrar i en tidning. Väldigt tråkigt. Nu kan jag allt som står på bladet utan och innan. Fy vad tråkigt, jag dör kanske av tristess. Men, just som jag ska deppa ihop får jag en snilleblixt! Man kan vända blad…

Mitt rum är ganska tomt med tanke på att det kan bo två patienter här. Skynket hänger och ser väldigt kalt ut, för det borde stå sängar på båda sidor.

 

Det hänger typ två decimeter över golvet. Som en för kort luciaklänning på en kille med dålig hållning. Det borde stå en säng på andra sidan. Då skulle jag ha sällskap också. Jag hade sällskap igår men hon ville se på tv till två på natten och jag kunde inte sova om hon gjorde det.

 

Typiskt. Jag skulle knipit näbb. För hon rullade helt sonika ut efter vi pratat och sa att hon skulle på toa. Sen kom någon och flyttade hennes säng.

 

Jag har hittat en rolig kille. Eller det finns rätt många roliga killar här. Typiskt att ingen är i min ålder.

 

Min drömkille ska vara:


  • Lagom gammal.
  • Laktosintolerant. Så jag får mjölken för mig själv.
  • Musikalisk
  • Allmänbildad
  • Gärna spanjor (kunna spanska)
  • SNÄLL OCH OMTÄNKSAM
  • Romantisk
  • Fantasifull och gilla överraskningar
  • En planerare med struktur
  • Gärna fin att se på, ingen Gregorius.

 


 

Haha, Margareta gick precis förbi och spritade alla borden. ”ursäkta mig, det luktar kanske starkt.” sa hon.

 

Jag: Lite sprit har ingen dött av!

M: Joo, många har dött av det.

Jag: Lite sprit?!

M: Nä...

Sen går det en stund och jag frågar en annan tjej var vi ska sitta när vi spelar kort.


Hon: inte här i alla fall, det är ju spritat överallt…

Jag: Lite sprit har ingen dött av!

Jag hör att Margareta får värsta fnissanfallet ute i köket.


M: Hahahaha! Hörde du det? Haha.

Jag: Vadå?

M: Att jag hickade?
Jag: Nej

M: Haha, jaha jag trodde det var det du sa ”lite sprit har ingen dött av” till. Och så tänkte du "nu har hon fått fyllehicka också"

 


 

På toaletten såg jag en sådan där pappershanddukshållare.  Det stod: patent och design tillhör blabla och får inte användas utan tillåtelse.

 

Jag får bara upp i huvudet hur olaglig man skulle känna sig om man tillverkade en egen i samma design och hade hemma.

 


Fast jag skulle aldrig vilja ha en sån ful design.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha!



1. Jag hoppas att du får en sån kille <3

2. Galet roligt att ju ingen faktiskt dött av lite sprit

3. Man borde nog vara mer olaglig på det viset ;) (fast du är nog bara olaglig om du tillverkar en likadan och sedan säljer den)

2009-11-16 @ 14:03:39
URL: http://dorrentillhoger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0