Jag är störst i Japan

Idag mår jag prima! Har redan vart uppe i flera timmar och hunnit göra både göteborgsvarvet, vasaloppet, Tokyo, kinesiska muren, mars och Stockholm. Trevligt trevligt. Jag träffade en japan som ville ha min autograf. Blev jätteförvånad, liksom: "vet dom vem jag är i JAPAN?" Men jag är tydligen jättekänd där, mer känd än ozonlagret. Det finns alltså folk som vet vem jag är men inte vad ozonlagret är.

Så efter att den här Japanen hade upptäckt att det var jag som stod där livs levande så började såklart folk flockas kring mig som hundvalpar. Men jag sa såhär; nej, jag kan bara ta en i taget så ni får ställa er i en kö om ni vil ha autograf. Det gjorde dom, och det blev en väldigt fin kö för japaner är så sofistikerade. Kön räckte ända till Ryssland.
http://www.poshcow.co.uk/assets/illustration_cupboard_resized.jpg
Jag orkade inte ge alla autografer för jag blev lite trött av hysterin. Så istället utnyttjade jag kändisskapet och fick en gratis bröllopssvit på deras lyxigaste hotell och i princip allt jag pekade på. (en gång pekade jag på en kille jag tyckte var snygg men då sa dom: "no no, no humans you get") Men min garderob utvidgades iallafall kraftigt så jag insåg att min garderob här hemma (som föresten redan var ganska full) inte skulle ha plats för allt.

Jag hyrde in en tecknare lite snabbt som tecknade av min garderob(för jag hade ingen kamera med mig och vill ju så gärna visa er på bloggen hur den såg ut), den garderoben som jag hade på hotellet då.

Så jag gick till IKEA i Tokyo och pekade på en rymlig och fräsch garderob som skulle kunna rymma alla kläder. Och det var precis vad alla kläder gjorde. Rymde.

Garderoben också, så när jag kom hem till Sverige igen i mitt strassprydda egendesignade privatjetflygplan var allt borta! Men det gjorde inte så mycket tyckte jag. För upplevelsen är ju värd mer än souvernirer liksom. Något som jag dock fick behålla var en liten bit av Tokyo tower, det var väl hyvens av dem.

Skulle kunna mala på om min morgon hur länge som helst, men jag antar att det inte är så intressant..

Något som jag däremot glömde fråga dem om var vad jag är känd för.. Hm, det skulle ju kunna vara vad som helst.. Läskigt.

Tänk om jag är typ känd för att ha världens mest illaluktande fotsvett? Eller för att vara elakast i världen? Eller för att jag sjunger falskt? Eller bara en sån simpel grej som att jag kan göra kullerbyttor. Hur kul är det att vara känd för kullerbyttor på en skala?

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag tror att du är känd för att du är huliganiskt rolig :D

2009-11-28 @ 12:50:35
Postat av: Martan

Hehe, du har ett så befriat associationssinne att du skulle kunna börja skriva barnböcker ;D

2009-11-28 @ 13:41:54
Postat av: Anna

Hahaha, ja :D

2009-11-28 @ 14:24:07
URL: http://solflingan.blogg.se/
Postat av: syrran

jag tror att du är känd för att odla världens godaste osynliga päron. De är ju mest populära i Japan!

2009-11-28 @ 17:55:35
Postat av: Kerstin (emmys syrra)

haaaa! du får inte skriva så roligt när jag sitter i skolan... jag kan ju inte gapskratta högt på biblioteket!!! folk börjar undra...



men tack.

2010-02-04 @ 12:50:59
URL: http://kerstinkarlsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0