Något att tänka på

Fatta vad bra jag har det egentligen. Det skulle man inte kunna tro att jag tycker kanske, men det gör jag emellanåt.

Det finns massor utav folk som bryr sig om hur jag mår. Faktum är att hundratals läkare i hela landet försöker komma på varför jag är sjuk. Ifrån Skåne till Haparanda. Jag har tillgång till mediciner som lindrar smärtan (även fast alla kanske inte funkar), jag har familj och vänner som står ut med mig, jag har en jätteskön säng, jag har två katter, jag har massa kläder.

Jag har en superavancerad hjärna och massor av fantasi. Jag har en helt egen kropp och ett helt eget liv. Jag är inte allergisk mot nästan någonting. Jag har humor och kan skratta. Jag har räls som egentligen är jättedyrt men jag betalar inte ett öre för det. Jag har perfekt ph-värde i munnen så jag har aldrig haft hål. Jag har en rolig tandläkare.

Jag behöver inte jobba och slita för att förtjäna mitt uppehälle. Egentligen förtjänar jag det inte men får det ändå. Jag kan vara halvtidssjukskriven. Jag har tillgång till rent vatten varje dag och kan bara öppna en kran så kommer det. Jag får mat av god kvalitet varje dag.

Jag har uttrycksfrihet och blir inte förföljd p.g.a. min tro. Jag kan gå ensam på stan utan att vara rädd för att bli påhoppad, skadad eller mördad. Jag får flörta med vem jag vill och välja själv vem jag vill tycka om. Mina vänner lämnar mig inte ifall jag skulle råka ha en dålig dag.

Kan fortsätta i en evighet.

Coolt va? Det är vad jag kallar nåd.

Glömde en sak:
Jag har världens underbaraste familj med betoning på hela meningen.


Kommentarer
Postat av: Martan

Kram :)

2009-11-27 @ 13:58:44
Postat av: Syrran

vad du är bra kära sys! stor kram!

2009-11-27 @ 17:22:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0