Diktsvammel

Hallo hallo. Antar att ni inte är så intresserade i vad som händer här på sjukhuset. Så jag skriver en dikt istället.

Många hus står ganska snett
Ingen har linjalen sett
som var där
i husets sfär
när det var nytt och fett!


Nä.. limerick går inge vidare, jag tar en haiku istället.

gitarren
står i ett hörn
och viskar stön


Äsch, haiku är nog inget för mig heller.. vi testar en alexandrin.

Jag vore väl inte mer än en svamp
om jag hoppade ner så att jag damp
i en sufflös av korv och makaron
men mättast  då gått på bron


Nejnejnejnej, ett försök till.

Ingen är så bra som ervor
fast hon slog en vas i skärvor
var hon riktigt nöjd till slut
när hon kasta' glaset ut



Jag ger upp.
Nu går jag och skriver en låt om rosa elefanter.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Jag röstar på den första om du vill veta min favvo!? :)

2009-11-10 @ 17:40:15
Postat av: Martin

Haha, fortsätt så här :)



Slipa lite på haikusarna, jag tror att de kan bli bra om man övar lite på dem!

2009-11-10 @ 23:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0